سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه فیله سوخاری پفکی و ترد

 

فیله سوخاری جز فست فودهای پر طرفدار بوده که بعد از پیتزا به جرات می توان گفت از خوشمزه ترین غذاها می باشد که شما شاید اگر هم به عنوان غذای اصلی آن را سفارش نداده باشید پیش غذا هم که شده این غذا را سفارش دادید. اما اصالت این غذا به سال 1830 در آمریکا باز می گردد در واقع آمریکایی ها از ترکیب دو روش اسکاتلندی و آفریقایی سوخاری را درست کردند. برای تهیه فیله سوخاری اول یک نکته بگم درباره فیله مرغ که بعضی ها فکر میکنند سینه مرغ وقتی بدون استخوان میکنیم میشه همون فیله در صورتی که اشتباه است، فیله مرغ یک ماهیچه مخروطی شکل است که زیر بافت سینه مرغ قرار داره و نسبت به خود بافت سینه مرغ نرمتر و لطیف تره که سریعتر هم پخته میشه. اگر فیله مرغ نداشتیم خود سینه مرغ را هم میشه از استخوان جدا کنید و به صورت طولی برش بدین و این غذای خوشمزه رو درست کنید.

 

مواد لازم برای تهیه فیله سوخاری

  • فیله مرغ 10 عدد
  • تخم مرغ 3 عدد
  • پودر سوخاری 2 لیوان
  • آرد 2 لیوان
  • خردل ملایم 1 ق غذا خوری
  • آب لیمو 2 ق غذا خوری
  • فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، زیره سبز، پودر سیر ، نمک به میزان لازم

 

طرز تهیه فیله سوخاری

مرحله اول : مرینت کردن فیله سوخاری

ابتدا فیله سوخاری را برش زده و داخل ظرفی قرار دهید تمام ادویه ها را به همراه آب لیمو و خردل اضافه کنید و خوب ماساژ بدهید تا مزه دار شود سپس فیله مزه دار شده را به مدت 1 ساعت داخل یخچال قرار داده تا مزه دار شود.

 

مرحله دوم : آماده سازی مواد سوخاری

تخم مرغ ها را داخل کاسه بشکنید و با چنگال دستی خوب هم بزنید تا از حالت لختگی در بیاد. در کاسه دیگر آرد ریخته و کمی فلفل سیاه و نمک اضافه کنید و هم مخلوط کرده. در کاسه دیگر پودر سوخاری را بریزید سعی کنید برای فیله سوخاری از پودر پانکو یا پولکی استفاده کنید تا ظاهر فوق العاده داشته باشد.

 

مرحله سوم : سوخاری کردن فیله ها

فلیه های مزه دار شده را از یخچال خارج کنید و به ترتیب در مخلوط آرد سپس تخم مرغ و در انتها با پودر سوخاری خوب کاور کنید بدین ترتیب همه فیله ها را سوخاری کنید.

 

مرحله آخر

داخل شیر جوش روغن ریخته و صبر کنید تا داغ داغ شود سپس فیله سوخاری را داخل روغن داغ انداخته و با حرارت ملایم و متوسط می گذاریم تا مرغ ها سوخاری و مغز پخت شوند پس از سرخ شدن آن را روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود سپس در کنار سیب زمینی سرخ شده و سس گوجه فرنگی میل کنید. نوش جان

 

 

نکات کلیدی در تهیه فیله سوخاری

1. برای مزه کردن فیله سوخاری می توانید از سیر یا زعفران به دلخواه استفاده کنید.

2. حتما مواد را خوب کاور کنید بعد از سرخ شدن مواد سوخاری کاملا به فیله مرغ چسبیده باشد.

3. برای رژیمی تر شدن این غذا می توانید در سینی فر از قبل چرب شده بمدت 15 دقیقه قرار دهید فقط در هنگام پخت چند بار فیله ها را زیر و رو کنید تا برشته شوند.